Een proefperiode bij Workspace: zo pak je het aan

Een nieuw softwarepakket is even wennen, maar je wilt het testen wel zo efficiënt mogelijk aanpakken en je proefperiode optimaal benutten!

'30 dagen gratis proberen!' Welk softwarepakket of applicatie heeft er geen gratis trial? Natuurlijk bieden we bij Workspace onze potentiële klanten ook de mogelijkheid om een maand lang alle functies van Workspace uit te testen.

Hoe weet je anders of Workspace bij jou en je organisatie past? We hebben gemerkt dat een maand de beste periode is om een gedegen indruk van onze software te krijgen. Tenslotte heb je niet iedere dag de tijd om én je bedrijf te runnen én nieuwe software uit te proberen.

In die maand wil je natuurlijk zo veel mogelijk ontdekken, zien, gebruiken en ervaren. Daar willen we je graag bij helpen, dus lees je in deze blog hoe je het beste aan de slag kan gaan om het maximale uit je proefperiode bij Workspace te halen!

1. Gebruik echte relaties, maar fictieve data

Ben je een startende ondernemer en heb je nog geen klantenbestand? Dan kun je beginnen met het invoeren van testdata in je relatiebeheer.

Heb je al wel een relatiebestand opgebouwd? Start dan met het toevoegen hiervan. Uiteraard ga je je echte klanten niet bestoken met testfacturen, -orders en -projecten - je kunt eenvoudig het item dat je als test wilt versturen een fictief e-mailadres toekennen.

Het voordeel van het testen met echte relatiegegevens is dat je meer waarheidsgetrouwe situaties kunt nabootsen. Je hebt meer gevoel bij de processen die je toepast en je komt er snel achter of de software hierbij aansluit.

Gebruik verder fictieve gegevens om zo veel mogelijk te kunnen proberen, verwijderen, veranderen en ga zo maar door.

2. Denk aan de toekomst van je bedrijf

Misschien ben je van plan om te groeien of verwacht je dat je met je onderneming een andere richting in zal slaan. Bekijk dan goed wat Workspace in die situaties voor je kan betekenen. Hoe werk je bijvoorbeeld in Workspace met grotere teams? Wat voor pakketten of modules zijn er nog meer en hoe kun je die inzetten als het nodig is?

3. Analyseer je processen

Nog voordat je aan de slag gaat met het uitproberen van Workspace, moet je je eigen bedrijfsprocessen onder de loep hebben genomen. Daarna weet je wat de essentiële onderdelen van die processen zijn: wat móet Workspace kunnen ondersteunen en welke processen kun je beter zelf aanpassen?

Bovendien maakt dit het testen een stuk efficiënter. Je kunt je nu direct richten op hoe de software voor jouw onderneming moet werken en welke onderdelen

4. Begin bij de basis

Alle pakketten van Workspace bevatten de functies van het pakket Adminstratie, eventueel aangevuld met de pakketten Projecten & Uren, Verkoop & Handel of extra modules.

Daarom is ons advies te starten met de functies van het pakket Administratie. Zodra je de voor jou relevante onderdelen hebt bekeken, kun je deze gaan integreren met eventuele andere pakketten.

Wil je bijvoorbeeld je facturatie met Workspace gaan doen, maar ook je ordermanagement? Probeer dan uit hoe je van een geleverde order een factuur maakt en verstuurt. Of voeg artikelen toe aan een factuur en bekijk hoe voorraadmutaties worden verwerkt.

Misschien wil je projecten gaan managen met Workspace. Dan kun je beginnen met de route van offerte naar project naar facturatie en bijbehorende betalingen te doorlopen.

Door te proberen om elke functie van Administratie te koppelen aan andere pakketten en modules, zul je langs vrijwel ieder onderdeel van Workspace komen.

5. Maak gebruik van onze support

Hoewel het prettig kan zijn om als ondernemer ongestoord rond te klikken in Workspace en alles op je in te laten werken, komen er ongetwijfeld ook vragen bij je naar boven. Die kun je altijd bij ons kwijt!

Kennisbank

In onze Kennisbank vind je artikelen over allerlei functies in Workspace. Je kunt er instructievideo's bekijken, FAQ's lezen en tutorials volgen!

Chat, e-mail en telefoon

Via de applicatie start je direct een chat met onze medewerkers, zodat je snel antwoord hebt en verder kunt. Ook via e-mail staan we je graag te woord. Kom je er via e-mail en chat niet uit? Dan kun je altijd telefonisch contact met ons opnemen.

Rondleidingen

Maar niet zomaar een tour door Workspace: een interactieve rondleiding met audio-ondersteuning waarbij je zelf aan het werk wordt gezet. De basics van Workspace heb je hiermee zo onder de knie. Dat maakt het testen van meer geavanceerde functies een stuk eenvoudiger.

Live demo’s

Van alle mogelijkheden tot begeleiding tijdens je proefperiode vinden klanten de webinars of live demo’s het meest waardevol. Tijdens een live demo laten we zien bepaalde functies in Workspace werken. Omdat de demo live gegeven wordt, is het mogelijk om vragen te stellen. Je krijgt direct antwoord!

Om een live demo te plannen kun je een e-mail sturen naar info@workspace.nl en vermelden over welk onderdeel je meer wilt weten.

6. Functies om niet te vergeten

Webinars, chatberichten of e-mail: welke manier je ook kiest om het maximale uit je proefperiode te halen, er zijn altijd bepaalde handigheidjes die je niet direct ziet, maar die wél de moeite waard zijn.

Daarom noemen we er hier alvast een aantal:


Heb je het gevoel dat je alle ins en outs van Workspace kent na je proefperiode? Mooi! Dan kun je een weloverwogen keuze maken om wel of niet met onze software te starten. Ben je er nog niet zeker van of onze software voor jouw onderneming geschikt is? Neem dan contact op via
support@workspace.nl of bel 010 - 34 00 433 om samen met één van onze adviseurs te kijken wat Workfield voor jouw bedrijf kan betekenen.