Waarom urenregistratie binnen Workspace nog beter is geworden

Urenregistratie bij Workspace was al goed. Nu is het nog beter: gedetailleerde uurtarieven, kostprijzen, inzicht in marge en meer - lees het hier!

We zijn trots op de urenregistratie binnen Workspace. Je kunt namelijk werkklokken starten met de mobiele app of op je computer, je kunt uren registreren via de agenda of direct bij de werkzaamheid, je kunt vooraf of achteraf werktijden invoeren en nog veel meer.

En dan kun je ook nog eens uurtarieven aan categorieën toevoegen, vaste prijsafspraken maken met relaties en standaard uurtarieven bepalen.

Best flexibel dus.

Maar we wilden meer vrijheid creëren. Vrijheid om uurtarieven in te zetten precies zoals jij dat wilt. Daarom kun je nu, naast alle bestaande mogelijkheden voor urenregistratie, ook:

Als jouw medewerkers fanatieke urenschrijvers zijn en je graag specifiekere tarieven wilt inzetten, dan wil je graag weten hoe je hier zo snel mogelijk mee aan de slag kunt. Dat leggen we je hieronder uit!

Uurtarieven per medewerker instellen

Standaardtarieven

Niet iedere medewerker is hetzelfde, dus reken je niet voor iedere medewerker hetzelfde uurtarief:

Daarnaast kun je bij Uurtarief (buiten) invullen wat het uurtarief van deze medewerker is als de uren bij een abonnement horen en buiten de bundel vallen.

Tarieven per categorie

Behalve het instellen van een standaard uurtarief hebben we het mogelijk gemaakt om per medewerker voor iedere categorie een tarief in te voeren. En omdat we zelfs dat nog niet genoeg vonden, kun je dat ook nog eens doen voor uren die binnen die categorie buiten een abonnementsbundel vallen:

Prioriteiten toekennen aan tariefselectie

Een prijsafspraak met een relatie zal in bijna alle gevallen de hoogste prioriteit hebben bij het selecteren van een tariefstructuur. Is er geen prijsafspraak, welk tarief geldt dan? Dat kun je nu bepalen. Is dat het standaard tarief van de categorie? Of die van de uitvoerende medewerker? Of juist het algemene standaard tarief?

Bij Instellingen > Werkzaamheden > Categorieën & Tarieven kun je op het tabblad Prioriteit aangeven wat de volgorde van selectie is. Vervolgens zal Workspace automatisch het juiste tarief voor je kiezen!

Kostprijs per medewerker toevoegen

Je wilt graag de marge weten op je verkochte uren. Dat gaat niet zonder de kostprijs per medewerker in te voeren natuurlijk. Vanaf nu kun je dit heel eenvoudig instellen door naar de inmiddels welbekende instellingenpagina te gaan en te klikken op het tabblad Medewerkers. Als je een medewerker hebt geopend kun je daar de kostprijs invoeren. Deze zie je vervolgens terug op het tabblad.

Maar: je medewerkers registreren al een tijdje hun uren met Workspace. Jijzelf misschien ook. Toch zou je graag ook over die uren de marge willen weten.

Daar bieden we gelukkig een manier voor. Onze batchfunctie. Op het tabblad Medewerkers kun je met de knop rechtsboven selecties van werktijden maken per medewerker en in één keer de kostprijs toevoegen aan de betreffende werktijden.

Kijk. Meteen inzicht in de eerder geregistreerde uren.

Marge op verkochte uren inzien

En nu wil je natuurlijk weten waar je die zo belangrijke marge op verkochte uren terugziet.

Dat is op twee verschillende plekken:

1. In het overzicht van werkzaamheden: je ziet daar dat de kolommen Waarde, Kostprijs en Marge zijn toegevoegd.

2. Bij de desbetreffende werkzaamheid op het tabblad Facturatie: boven de selectie van de tariefstructuur zie je ook de waarde, kostprijs en marge op de verkochte uren.

We weten zeker dat we jouw urenregistratie nauwkeuriger én flexibeler hebben gemaakt.

Heb je meer informatie nodig over deze nieuwe functies of vraag je je af hoe je meer uit het pakket Projecten & Uren kunt halen? Neem dan gerust contact met ons op via support@workspace.nl, stuur ons een chat of bel 010 - 30 70 806. We helpen je graag om alle voordelen van Workspace maximaal te benutten!